Paste umplute cu brinza si spanac

Imi plac pastele din ce in ce mai mult! Cred ca devin mincarea mea preferata! Imi place faptul ca se gatesc usor si trebuie doar sa schimbi ceva in sos si obtii cu totul alta mincare. Uneori insa, in special in weekend, am inspiratie sa gatesc ceva putin mai deosebit. Si uite ca am decis sa fac niste paste umplute cu brinza si spanac gratinate.

Avem nevoie de:

  • 200-250 g paste pentru umplut, eu am folosit melcisori. Puteti folosi scoici sau caneloni.
  • 400 g brinza de vaci
  • 400 g spanac proaspat sau congelat. Eu am avut congelat.
  • 500 ml lapte
  • 50 g faina
  • 50 g unt
  • nucsoara rasa
  • 100 g cascaval ras
  • putin ulei, sare si piper (preferabil alb)

Intai de toate fierbem pastele ca de obicei in 2-3 litri de apa sarata. Adaugam pastele cind apa clocoteste. Amestecati la inceput putin ca sa nu se lipesca, dar nu insistati prea mult pentru ca aceste paste sunt mai fragile si se pot rupe usor. Le fierbeti pina la cel mai mic timp indicat pe ambalaj. De aceasta data va trebui sa clatim pastele sub un jet de apa rece, pentru ca sa nu se lipeasca in tava de copt una de alta.

Pregatim umplutura. Spanacul dezghetat si scurs bine il calim1-2 min in 2 linguri de ulei. Cind e gata il lasam sa se raceasca. Apoi intr-un bol amestecam brinza de vaci, spanacul si jumatate din cascavalul ras pina obtinem o substanta omogena. Condimentam cu sare si piper dupa gust.

Sosul este o varianta a clasicului sos bechamel. Intr-un vas la foc mic spre mediu adaugam faina si untul. Amestecam bine pina se omogenizeaza. Gatim 2-3 minunte amestecind in continuu. Adaugam treptat laptele, si amestecam bine pina se omogenizeaza. Asezonam cu piper alb, nucsoara si putina sare. Lasam se ingroase putin. Ne putem da seama ca este gata atunci cind lingura scoasa din sos ramine acoperita, nu se scurge de tot.

Acum urmeaza etapa care necesita multa rabdare – umplutul pastelor. Cu o lingurita umplem atent pastele si le aranjam intr-o tava care a fost unsa in prealabil cu unt. Dupa aceasta turnam sosul deasupra si presuram cu restul cascavalului ras.

 

Coacem 30-35 min intr-un cuptor preincalzit la 200 C sau pina se rumeneste frumos.

Pofta mare!

2 gânduri despre „Paste umplute cu brinza si spanac

Lasă un răspuns

