Lavas cu pui si ciuperci

Dupa parerea mea lavasul este una dintre cele mai bune inventii din domeniul culinar. Este atit de practic si flexibil in utilizare incit este o placere sa gatesti cu el. Poti pune orice ai in frigider, chiar si mincarea ramasa de la alte mese, invelesti totul frumos, il incalzesti putin la cuptor sau microunda si voilà – mincarea este gata. Cind sunt pe drum si trebuie sa maninc ceva, mi-e greu sa spun nu la o shaorma sau un kebab bine facut. Mai ales ca este foarte interesant sa privesc bucatarul atunci cind imi gateste. Imi place sa observ tot procesul, sa vad ce ingrediente merg in mincarea mea. Insa va recomand sa nu va delectati prea des cu asemenea mincaruri pentru ca sunt foarte calorice.

Eu am optat pentru o varianta mai lejera, am folosit piept de pui degresat; in loc de cartofi am folosit ciuperci, si am adaugat multe frunze de salata si ardei gras. Pentru sos la fel am folosit o maioneza naturala fara conservanti si coloranti chimici (o puteti recunoaste dupa termenul de valabilitate, cu cit este mai scurt cu atit mai naturala este maioneza). Va recomand sa procedati la fel pentru ca si gustul este pe masura.

Vom avea nevoie de urmatoarele ingrediente pentru 6 portii:

  • lavas arabesc – 2 pachete
  • un piept de pui intreg, dezosat si degresat
  • ciuperci – 300 g
  • ardei gras – 2 bucati, preferabil diferite culori pentru un aspect mai estetic
  • frunze de salata – eu am folosit lolo roso
  • o ceapa
  • ulei
  • otet de mere – o lingura
  • zahar – jumatate de lingurita
  • sare si piper

Pentru sos:

  • maioneza 4-5 linguri
  • mustar 1 lingurita
  • sucul de la jumatate de lamaie
  • jumatate de lingurita de verdeturi de provence
  • 2 catei de usturoi tocat marunt sau strivit
  • piper negru (dupa gust) puteti sa nu adaugati daca va pare suficient de picant

Se prepara foarte simplu, trebuie doar sa pregatim toate componentele. Incepem cu carnita. Stergem bine pieptul de pui cu un servetel de bucatarie ca sa inlaturam excesul de apa. Il taiem in jumatate, adaugam sare si piper si il prajim intr-o tigaie incinsa cu putin ulei. Cind se rumeneste bine pe ambele parti, adaugam putina apa , punem un capac deasupra, facem focul mic si il inabusim vreo 3 min ca sa se gatesca si in interior. Puiul e gata cind interiorul este alb si nu sunt urme roz. Il lasam sa se raceasca un pic pina il putem menevra si il feliem atent in felii de 5 mm. Ciupercile le spalam si le scurgem foarte bine. Le taiem felii, le condimentam cu sare, piper si le gatim intr-o tigaie cu putin ulei la foc mediu.  Procesul dureaza vreo 7 minute, depinde cit de aglomerata este tigaia.

Taiem ceapa inele si o marinam cu putin ulei, otetul de mere, zaharul, putina sare si piper. O lasam sa se marineze cel putin 15 min. Acest ingredient este optional, daca nu va placea ceapa nu o folositi. Sa stiti doar ca dupa ce se marineaza practic ii dispare toata iuteala. Spalam frunzele de salata si ardeiul gras. Salata o lasati intreaga iar ardeiul il taiati felii subtiri de 5 mm. Pentru sos doar amestecati toate componentele pina obtineti o masa omogena.

 Acum ne ramine doar sa-l asamblam. Luam o foaie de lavas, o ungem cu putin sos pe partea de jos spre mijloc, si punem carnea de pui, ciupercile, ardeiul, frunzele de salata, ceapa marinata si deasupra inca putin sos. Nu conteaza in ce ordine le puneti principalul e sa puneti toate ingredientele. Apoi aducem lavasul din parti spre mijloc si rulam. Incalzim in cuptor sau in microunda vreo 2 min pentru fiecare lavas.

Poate fi servit intreg sau taiat in jumatate sub un unghi, daca vreti sa fie mai estetic.

Pofta mare!

Lasă un răspuns

