Placinta cu carne de gisca

Recent am primit o gisca de casa minunata. Fiind foarte mare e mult prea mult pentru o singura mincare, si am portionat-o in 3 pachetele. Din unul mama a gatit un bors delicios cu legume. Iar eu acum voi gati o placinta cu carne de gisca, inspirata din bucataria americana. Chicken pot pie este o clasica mincare comfort-food a americanilor. Eu am modificat un pic reteta si am utilizat carne de gisca in loc de carne de pui si am utilizat aluat foietaj in loc de aluatul pentru tarte.

Carnea de gisca e mai putin fina decit carnea de pui si necesita un timp indelungat de gatire pentru a o face frageda, insa gustul este cu totul deosebit fata de cel de gaina si e absolut fenomenal. Merita tot timpul investit!

Sa trecem la treaba. Vom avea nevoie de urmatoarele ingrediente pentru 4 portii mari sau 6 medii.

  • un piept de gisca, dezosat si degresat.
  • maruntaiele de la gisca: ficatul, inima si pipota.
  • 1 pachet (500 g) mix de legume congelate (eu am folosit conopida, varza de brussel, mazare verde, fasole verde si morcov). Puteti alege legumele dupa gust. Eu de exemplu data viitoare nu mai pun varza de brussel, nu ma pot obisnui nicicum cu gustul lor, e un pic ciudat.
  • 400 ml de smintina
  • 1 pachet de aluat foietaj
  • 2 cepe medii
  • 2 catei de usturoi
  • 1-2 frunze de dafin
  • 2 linguri de faina
  • ulei
  • 1 ou
  • sare si piper dupa gust

Initial va trebui sa fierbem carnea si maruntaiele. Taiati pieptul in bucati mai mici pentru ca sa se gateasca mai repede. Puneti totul intr-o cratita, adaugati o ceapa, usturoiul, frunza de dafin si putin piper negru. Adaugati apa ca sa acoperiti carnea cu vreo 2-3 cm si puneti la foc mare pina da in clocot. Stringeti spuma care se formeaza la suprafata. Dupa ce a inceput sa fiarba facem focul mic si o lasam vreo 2-3 ore. In acest interval de timp verificati din cind in cind si mai adaugati apa fierbine ca sa acoperiti carnea. Cu 30 min inainte sa fie gata adugati si putina sare. Carnea este gata cind puteti rupe usor fisii din ea.

O scoateti din cratita si o lasati sa se raceasca putin. Bulionul sa nu-l aruncati vom avea nevoie de el mai tirziu. Cind s-a racit suficient ca sa o puteti manevra, rupeti carnea fisii ca in imaginea alaturata. Sigur ca puteti si sa o taiati cu cutitul daca doriti. Eu am taiat doar maruntaiele in bucati de dimensiuni similare cu carnea.

Intr-o tigaie prajim ceapa tocata marunt. Cind se rumeneste adaugam carnea si putin bulion. Amestecam pina se absoarbe tot lichidul. Adaugam legumele congelate si repetam procedura cu bulionul.

 

Conform instructiunilor de pe pachet legumele mele sunt gata in 11 min. Deoarece placinta va mai sta si in cuptor, eu am gatit legumele pina s-au dezghetat si incalzit apoi am adaugat smintina. Am amestecat bine si am mai pus faina pentru ca sa devina sosul mai dens. Astfel umplutura pentru placinta noastra este gata.

Tapetam formele pentru copt cu aluat, punem umplutura in interior insa nu plina ochi, mai lasam 1,5 cm liberi. Acoperim cu aluat deasupra si il lipim de aluatul de pe margini. Puteti face marginutele frumos, insa aluatul foietaj e minunat si in timpul coarerii se face frumos indiferent cum nu l-ai aranja.  Facem citeva gauri cu cutitul ca aburii sa aiba pe unde iesi. Batem oul si cu o perie ungem aluatul pentru ca sa devina mai rumen. Coaceti placintelele intr-un cuptor preincalzit la 170 C timp de 20 min, sau pina se rumenesc frumos.

Am creat un adevarat deliciu culinar. O mincare delicioasa si foarte satioasa. O recomand ca o mincare de weekend pentru toata familia. Daca doriti puteti fierbe carnea din timp si o puneti la frigider, astfel pregatirea propriu zisa a placintei nu va lua mai mult de 1 ora.

Pofta buna!

Lasă un răspuns

