Ciuperci umplute delicioase

Mmmmm astazi va propun o reteta de te lingi pe degete. Ciupercute, carnita si cascaval topit – ce-i mai trebuie burticii tale ca sa se simta fericita?! 😉

Initial am planificat reteta ca un aperitiv, insa dupa ce am infulecat 8-9 ciupercute delicioase n-a mai ramas loc si pentru prinz.

Deci la treaba, vom avea nevoie de 30 min timp de preparare si 30 min ciupercile sa stea in cuptor. Pentru 4 portii avem nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • 600 g ciuperci champignon, preferabil cu palariile mai mari
  • 150 g carne tocata, eu am folosit un mix de vita si porc, puteti folosi de pui, sau orice preferati
  • 1 ceapa medie
  • 3-4 catei de usturoi, dupa gust
  • 100 g crema de cascaval topit, cit mai densa
  • 1 galbenus de ou
  • 50 g cascaval cit mai uscat, daca aveti parmezan e perfect, eu am folosit emmentaler
  • putin ulei
  • sare si piper

1. Spalam ciupercile, le uscam bine, indepartam piciorusele si le punem deoparte. Palariile le intindem pe tava de copt si presuram cu putina sare.

2. Condimentam carnea tocata cu sare si piper, puteti adauga si verdeturi uscate, si o punem intr-o tigaie bine incinsa. Amestecam ocazional pina se schimba culoarea spre cafeniu. Indepartam din tigaie si o punem deoparte.

3. In aceasi tigaie prajim ceapa tocatasi usturoiul,  mai adaugam putin ulei daca este necesar. Cind ceapa devine translucida adaugam si piciorusele de ciuperci tocate. Le lasam vreo 5-7 min la foc mediu pina se gatesc, amestecind ocazional. Cind sunt gata asezonam cu sare si piper.

4. Intr-un bol amestecam crema de cascaval cu galbenusul de ou. Apoi adaugam carnea si tocatura de ciuperci si amestecam pina devine omogen. Acest amestec va constitui umplutura pentru ciuperci.

5. Ne reintoarcem la tava cu palariile de ciuperci, le umplem binisor. Cind sunt gata presuram cu cascavalul ras deasupra. Ale mele au aratat cam asa:

Acum le coaceti intr-un cuptor preincalzit la 170 C timp de 25-30 min sau pina se rumenesc bine.

Recunosc am pus exagerat de multa implutura in ciupercute si in rezultat cind s-au copt a curs mult in tava. Initial m-am indispus rau de tot, insa cind am gustat ce bunatate e acolo…  am servit-o sub forma de sos.

Totusi daca doriti ca mincarea sa arate mai estetic, puneti mai putina umplutura.

Foarte bun a fost! Trebuie sa incercati neaparat!

Pofta buna!

Lasă un răspuns

