Spaghetti cu midii

M-am gindit mult ce reteta sa postez la lansarea blogului, si am hotarit ca va anume aceasta pentru ca e una din preferatele mele si a incintat toata familia atunci cind am gatit-o. A fost pur si simplu delicioasa. Chiar si mama mea, care de obicei nu maninca paste, a savurat o farfurie generoasa 😛

E o mincare satioasa, ideala pentru prinz sau chiar cina. Satisfactie garantata 😉 Se prepara foarte simplu si rapid. Veti avea nevoie de urmatoarele ingrediente pentru 6 portii:

  • 400 g – carne de midii
  • 500 g – spaghetti
  • 600 ml rosii conservate, fara piele
  • 1 ceapa mare
  • sucul de la o lamaie
  • 3-4 catei de usturoi
  • busuioc uscat
  • condimenete pentru peste
  • ulei
  • sare si piper
  • patrunjel proaspat pentru decor

Incepem cu carnea de midii. Le spalam atent si inlaturam bucatile de cochilie ramase, sau orice alte impuritati. Dupa ce le-am scurs bine adaugam condimentele pentru peste, sucul de lamaie si putina sare si piper. Amestecam bine si le punem la o parte sa se marineze putin cit preparam sosul.

Sosul il pregatim intr-o tigaie adinca, sau intr-un castron marisor astfel incit sa ne incapa si pastele aici la final, si sa le putem amesteca. Punem putin ulei in tigaia incinsa si adaugam ceapa maruntita. Cind ceapa devine translucenta si incepe sa se rumeneasca adaugam rosiile conservate. Eu am folosit rosii intregi si le-am strivit cu spatula direct in tigaie pina a devenit o masa omogena. Lasam tigaia la foc mare pina da in clocot, dupa care dam focul mediu si il mai lasam vreo 2-3 min.

Intre timp puneti la fiert intr-un vas apa pentru spaghetti. Ideal este ca la fiecare 100 g de spaghetti sa fie 1 l de apa. Sarati apa neaparat. Cind apa incepe sa fiarba adaugati pastele si le fierbeti pina la cel mai mic timp indicat pe ambalaj, de obicei e 7-9 minute.

Revenim la sos, adaugam busuiocul uscat, usturoiul tocat marunt sau strivit si il lasam sa se gateasca timp de un minut. Eu am mai adaugat un pic de piper rosu iute, pentru ca imi place picant. Ne-au ramas doar midiile! Pentru ca eu am folosit carne de midii fiarta, le-am adaugat in ultimul moment si le-am lasat doar sa se incalzeasca in sos. Daca folositi carne de midii cruda, trebuie sa le lasati sa clocoleasca in soc inca vreo 3 min. Adaugam sare si piper si neaparat gustam si ajustam asezonarea dupa gust.

Cind pastele au fiert, le scurgem bine si le adaugam in sos. Nu se clatesc in nici un caz, de altfel sosul nu se va lipi de ele. Dupa ce am adaugat pastele luam de pe foc si amestecam bine ca pastele sa fie acopereite uniform cu sos. Daca vi se pare ca sosul este prea consistent adaugati putina apa in care au fiert pastele. Atent insa, ca apa este sarata!

Acum aranjati in farfurie, si decorati cu patrunjel proaspat. Pot fi frunze intregi sau maruntite. Daca aveti busuioc proaspat la indemina va recomand sa-l folositi in loc de patrunjel.

Pofta mare!

2 gânduri despre „Spaghetti cu midii

Lasă un răspuns

